عمومی زندگی سرگرمی خوابیدن عاشقانه عاشقانه

عمومی: زندگی سرگرمی خوابیدن عاشقانه عاشقانه سرگرمی هزار و یک شب عاشقانه ها

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی سرنوشت رازها مرتضوی فراری؟

    مساله ای که در چند روز اخیر حول سرانجام اجرای حکم سعید مرتضوی شکل گرفته علاوه بر نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی موجب حساسیت و حیرت مردم شده است است که در این کشو

    سرنوشت رازها مرتضوی فراری؟

    سرنوشت رازها مرتضوی فراری؟

    عبارات مهم : زندان

    مساله ای که در چند روز اخیر حول سرانجام اجرای حکم سعید مرتضوی شکل گرفته علاوه بر نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی موجب حساسیت و حیرت مردم شده است است که در این کشور همه سردوگرم های سیاسی این سال ها را تجربه کرده و به خاطر دارند و درست زمانی که می باید اجرای حکم قطعی شده، به آخر روشنی برسد و موجب آرامش افکار عمومی حساس شده است شود، خبری از سعید مرتضوی نیست و حتی مسئولان ذیربط هم از اینکه مرتضوی کجاست اظهار بی اطلاعی می کند. به همین علت حکم قطعی شده است بین زمین و آسمان معلق مانده است.

    سرنوشت رازها مرتضوی فراری؟

    حکم نهایی به وسیله مجرمی بی خبر از سازوکارهای قانونی دچار چنین وضعیتی نشده، این حکم به وسیله مرتضوی مورد تخفیف قرار گرفته که روزی در یکی از بااهمیت ترین جایگاه های قضائی قرار داشته هست. قاضی مرتضوی سال ها در جایگاهی قرار داشته که می توان او را مخزن بخش مهمی از رازها دانست و اگر لایه هایی در سیاست کشور از او حمایت کرده و در روزگاری که توجه افکار عمومی به تخلفات مجرم کهریزک جلب شده است بود، او را در جایگاه های مهم دولتی قرار می دادند، می توان تصور کرد که غیبت توجیه ناشدنی او هم به همین قیاس مشکوک است.

    نمایندگان؛ پیگیر ماجرا

    این عنوان چنان اهمیتی دارد که نمایندگان مجلس را به اظهار نظر و تصویر العمل بکشاند. روز گذشته فاطمه سعیدی نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس شورای اسلامی در توئیتر خبر از احضار وزرای دادگستری و کشور به مجلس راجع به عنوان مرتضوی داد و نوشت: «وزرای دادگستری و کشور را به مجلس فرامی خوانم تا در مورد عدم تحویل سعید مرتضوی به زندان توضیح دهند. اگر حکم نهایی و ابلاغ شده است باید اجرا شود». نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران فرض را بر این گذاشته که کسانی که می توانند مرتضوی را به زندان تحویل دهند می دانند او کجاست، ولی توصیه ای که وجود دارد، امکان ناپدید شدن شخصی در جایگاه مرتضوی است.

    مساله ای که در چند روز اخیر حول سرانجام اجرای حکم سعید مرتضوی شکل گرفته علاوه بر نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی موجب حساسیت و حیرت مردم شده است است که در این کشو

    آیا چنین چیزی امکان دارد؟ آیا کسی که در جلسات دادگاه با محافظان خود حاضر می شد می تواند بدون آگاه کردن بخش هایی از دستگاه های مربوط ناپدید شود؟ این پرسش زمانی پرسیده می شود که گفته می شود حتی محافظان او هم خبر ندارند که کجاست! نمی توان به مردمی که به ناپدید شدن این مخزن مهم رازها حساس شده است اند پاسخ نداد. نمی توان در سکوت انتظار داشت ماجرا مشمول گذر وقت شود.

    در هر گونه کاهلی خطری نهفته هست؛ گریختن! اگر سعید مرتضوی از اجرای حکم استنکاف ورزد، اگر از دسترس اجرای حکم دور شود، چگونه می توان راجع به آن داوری کرد؟ آیا پنهان شدن او به معنی زمینه سازی جهت گریختن است؟ همه کسانی که به اهمیت این عنوان آگاه هستند باید بدانند که خیلی ساده امکان دارد مخزن رازها به سارق رازها تبدیل شود. هر چه باشد تجربه خاوری هنوز از یاد نرفته هست. به آسانی نمی توان تصور کرد که فردی مانند مرتضوی ناپدید شود و کسی از او خبر نداشته باشد. اگر چه به نظر می رسد در گفتن اینکه نمی دانیم مرتضوی کجاست، تلاشی آگاهانه جهت آرام کردن شتاب افکار عمومی باشد، ولی چنین مشکل می تواند نتیجه ای معکوس درپی داشته باشد.

    هشدارهای آشنا!

    سرنوشت رازها مرتضوی فراری؟

    حسام الدین آشنا مشاور مدیر جمهور هم با واکنشی به این عنوان در توئیتی هشدار داد: «مراقب باشیم مرتضوی خاوری نشود؛ نه فرار كند و نه فراری داده شود. او حامل بلكه عامل رازهای سر به مهر فراوانی هست. بدون او تاریخ قضائی کشور عزیزمان ایران در طول بیش از یك دهه پنهان خواهد ماند». استاد دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به سوالی که آیا در صورت فرار مرتضوی از کشور، این حق جهت خانواده شاکیان وجود دارد که به خاطر کم کاری ها شکایت کنند، پاسخ داد: «این حق وجود ندارد.

    در حقوق ما این حق آینده نگری نشده است مگر اینکه تخلف انضباطی از سوی دستگاه صورت گرفته باشد که آن بحث دیگری است». دکتر محمدعلی اردبیلی در پاسخ به این پرسش که آیا آقای مرتضوی فراری محسوب می شود، پاسخ داد: «تصور من این نیست که این اقدام فرار محسوب شود. در قانون تعزیرات مقرراتی آینده نگری شده است هم ناظر به متهمان و هم ناظر به محکومان. ولی آن مقررات درخصوص متهمان و محکومانی است که در معیت ماموران هستند و از زندان به دادگاه و یا از دادگاه به زندان انتقال یافته می شوند. این افراد و هم کسانی که تحت سلطه دستگاه حاکمیتی هستند، چنانچه اقدام به فرار نمایند، فراری محسوب می شوند و در آنجا جهت مامورین خطاکار نیز مقرراتی آینده نگری شده است هست. با این حال در مورد آقای مرتضوی عنوان فراری صدق نمی کند و نمی توان جهت وی عنوان محکوم فراری در نظر گرفت لیکن وی تحت تسلط دستگاه قضائی نبوده هست. شکی نیست که پنهان کردن آقای مرتضوی قابل تعقیب کیفری است».

    مساله ای که در چند روز اخیر حول سرانجام اجرای حکم سعید مرتضوی شکل گرفته علاوه بر نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی موجب حساسیت و حیرت مردم شده است است که در این کشو

    حکمت عدم دستگیری مرتضوی

    مصطفی کواکبیان، عضو فراکسیون امید در مجلس اقتدار زیاد مجلس را مستلزم دقت هرچه زیاد در گزینش هیات رئیسه دانست و افزود: قوه قضائیه؛ می گویید در عدم برخورد با احمدی نژاد حکمتی در کار هست، لابد عدم دستگیری سعید مرتضوی نیز براساس حکمتی هست. مصطفی ترک همدانی راجع به ناپدید شدن مرتضوی و بی خبر بودن محافظانش گفت: در هنگام محاکمه و دادرسی، آقای مرتضوی با محافظان خود که بر اساس دستورالعمل شورای عالی امنیت ملی او را همراهی می کردند، در دادگاه حاضر می شد. ایلنا نوشت؛ وی تصریح کرد: این محافظان مواجب خود را از دولت می گیرند و قرار دادن این افراد در کنار بعضی از شخصیت ها جهت این است که فرد مورد نظر به طور دائم در اختیار باشد و به طور ۲۴ ساعت انجام وظیفه کند. وکیل پرونده تامین اجتماعی ادامه داد: گمان می کنم آقای مرتضوی حدود ۹ محافظ داشتند که هر شیفت ۳ نفر از وی محافظت و مواظبت می کنند. چگونه محافظان مرتضوی از او خبری ندارند و نمی دانند کجاست؟ با این همه مراقب، چگونه است که از مرتضوی بی اطلاع هستند؟

    آرمان/ محمد سلیمی

    سرنوشت رازها مرتضوی فراری؟

    واژه های کلیدی: زندان | دادگاه | دستگاه | سعید مرتضوی | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار