عمومی زندگی سرگرمی خوابیدن عاشقانه عاشقانه

عمومی: زندگی سرگرمی خوابیدن عاشقانه عاشقانه سرگرمی هزار و یک شب عاشقانه ها

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری یک مینی سریال ایرانیِ سیاسی و متفاوت , «عالیجناب»

    سریال های شبکه نمایش خانگی با وجود پیشرفت های قابل توجهی که داشته اند، در سال های اخیر به سریال های طنز و ملودرام های باعشق محدود شده اند.

    یک مینی سریال ایرانیِ سیاسی و متفاوت , «عالیجناب»

    «عالیجناب»؛ یک مینی سریال ایرانیِ سیاسی و متفاوت

    عبارات مهم : سریال

    سریال های شبکه نمایش خانگی با وجود پیشرفت های قابل توجهی که داشته اند، در سال های اخیر به سریال های طنز و ملودرام های باعشق محدود شده اند.

    به گزارش روزنامه خراسان، سریال های شبکه نمایش خانگی با وجود پیشرفت های قابل توجهی که داشته اند، در سال های اخیر به سریال های طنز و ملودرام های باعشق محدود شده اند. خبر ها و تصاویری که از سریال عالیجناب منتشر شده، نشان می دهد که این سریال فضایی سیاسی دارد و از نظر ژانر و بعضی موارد دیگر، یک نوآوری قابل قبول و امیدوارکننده در میان سریال های شبکه نمایش خانگی به شمار می رود. این سریال قرار است به زودی جایگزین باعشق در شبکه نمایش خانگی شود و به نظر می رسد ظرفیت مورد نیاز جهت عوض کردن رویکرد کلی شبکه نمایش خانگی و ایجاد تنوع در این عرصه را داشته باشد. این مطلب در آستانه توزیع قسمت اول عالیجناب، قصد دارد مهم ترین نکات را راجع به این مینی سریال، با مخاطبان احتمالی اش درمیان بگذارد تا بینندگان تا حدودی بدانند که قرار است با چه نوع سریالی مواجه شوند.

    یک مینی سریال ایرانیِ سیاسی و متفاوت , «عالیجناب»

    ماجرای یک گروگان گیری سیاسی

    قصه «عالیجناب» ادامه دار است و خط داستانی اش از الگویی شبیه به فیلم های سینمایی پیروی می کند. این سریال روایتگر زندگی دکتر احمد ملک هست، مردی که پس از مناظرات انتخاباتی، به عنوان رئیس جمهور گزینش می شود. پس از شروع کار به عنوان رئیس جمهور، تلاش می کند تا در یک اجلاس بین المللی، معاهده ای مهم را امضا کند؛ تلاشی که موافقان و مخالفان زیادی دارد. تا به اینجا، با یک ماجرای سیاسی که از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گرته برداری شده، مواجهیم. بخش پلیسی داستان از 48 ساعت قبل از برگزاری اجلاس شروع می شود که تهدیداتی علیه خانواده احمد ملک، امنیت ملی را به خطر می اندازد و او در موقعیتی قرار می گیرد که باید بین حفظ امنیت خانواده اش و امضای معاهده یکی را گزینش کند. قصه «عالیجناب» در یک فضای سیاسی شروع می شود، ولی فضای داستانی خیلی سریع رنگ اجتماعی و حتی خانوادگی و اخلاقی به خود می گیرد. بنابراین به نظر می رسد که نباید انتظار یک سریال کاملاً سیاسی شبیه به «خانه پوشالی» را داشته باشیم.

    سریال های شبکه نمایش خانگی با وجود پیشرفت های قابل توجهی که داشته اند، در سال های اخیر به سریال های طنز و ملودرام های باعشق محدود شده اند.

    ستاره های تازه در شبکه نمایش خانگی

    سام قریبیان در مقام نویسنده، کارگردان و بازیگر، نفر اول «عالیجناب» هست. فرزند فرامرز قریبیان از کودکی در فضای فیلم و سریال پرورش یافته و تحصیلات سینمایی هم از دانشگاهی آمریکایی دارد. او کلاً به آثار پلیسی و سیاسی علاقه دارد که احتمالاً این موضوع، از تحصیلات سینمایی اش در آمریکا، به عنوان مهد فیلم های اکشن و جنایی سرچشمه می گیرد. سام هر لحظه گزیده کار بوده و «عالیجناب» دومین تجربه کارگردانی او پس از «360 درجه» محسوب می شود. او در مقام بازیگر نیز آثاری همچون «خط ویژه»، «گناهکاران» و سریال «تنهایی لیلا» را در کارنامه دارد.

    قریبیان فیلم نامه «گناهکاران» را هم نوشته بود که برایش نامزد گروه تحریریه سایت بلورین جشنواره فجر هم شد. از میان بازیگران «عالیجناب»، حسین یاری با حضور در سه سریال شبکه نمایش خانگی باتجربه ترین بازیگر در این عرصه هست. امیر آقایی و سحر دولتشاهی هم فقط حضور کم رنگی در فصل سوم «قلب یخی» داشته اند. مابقی بازیگران مهم «عالیجناب» از جمله حسین پاکدل، سعید آقاخانی، بابک حمیدیان، پرویز پورحسینی، آزاده صمدی و…، عموماً تجربه ای در سریال های شبکه نمایش خانگی نداشته اند. احسان کرمی مجری باسابقه رادیو که این روز ها «خنداننده شو» را روی آنتن شبکه نسیم دارد، در نخستین تجربه بازیگری، جلوی دوربین این سریال رفته هست. حضور حسین عرفانی، دوبلور معروف و باسابقه در مقام بازیگر هم در نوع خودش جالب توجه هست؛ اگرچه معلوم نیست چقدر نقش پررنگی دارد.

    یک مینی سریال ایرانیِ سیاسی و متفاوت , «عالیجناب»

    ساختار مینی سریالی

    مهم ترین تفاوت ساختار «عالیجناب» با سریال های دیگر ایرانی، مربوط به تعداد قسمت هاست. مینی سریال «عالیجناب» در شش قسمت پنجاه دقیقه ای تهیه شده است و این می تواند هم نقطه قوتش باشد و هم نقطه ضعف. کم بودن تعداد قسمت ها می تواند باعث شود که مخاطب زیاد منتظر توزیع قسمت های پرتعداد نماند و با صرف هزینه کمتر، سریعتر به هدفش برسد ولی این شاخصه ممکن است توی ذوق مخاطب هم بزند و درحالی که بیننده با سریالش ارتباط برقرار کرده و منتظر جذابیت های زیاد هست، با آخر سریعتر از معمول سریال، دلزده شود.

    سریال های شبکه نمایش خانگی با وجود پیشرفت های قابل توجهی که داشته اند، در سال های اخیر به سریال های طنز و ملودرام های باعشق محدود شده اند.

    ژانر متفاوت

    محدود بودن ژانر سریال های شبکه نمایش خانگی به دو سبک طنز و ملودرام عاشقانه، با توجه به شرایط اقتصادی و ریسک بالای برگشت سرمایه در این شبکه، طبیعی به نظر می رسد؛ ولی شاید وقت آن رسیده باشد که برنامه سازان این شبکه سبک های جدیدتری را هم امتحان کنند. تیزر های «عالیجناب» امیدوارمان می کند که سریالی متفاوت ببینیم و راه برای ورود سبک ها و نگاه های تازه به این عرصه باز شود. تیزر این سریال حاوی لوکیشن های متفاوتی است که نشان می دهد با یک سریال آپارتمانی دیگر روبه رو نخواهیم شد.

    یک مینی سریال ایرانیِ سیاسی و متفاوت , «عالیجناب»

    تصاویری مانند آشیانه هواپیمای شخصی، لوکیشن فرودگاه، تصویرهای هوایی از عملیات امنیتی، لوکیشن های سازمان های اطلاعاتی و ساختمانی که شبیه به نهاد ریاست جمهوری طراحی شده، نشان می دهند که «عالیجناب» احتمالاً ساختار متفاوتی خواهد داشت. امتیاز دیگر این سریال، صحنه های اکشن و جلوه های خاص است که با توجه به هزینه ها و ریسک اقتصادی، تاکنون زیاد مورد توجه سازندگان سریال های شبکه نمایش خانگی نبوده هست. جلوه های خاص «عالیجناب» به قدری پررنگ بوده که عواملش تصمیم گرفته اند علاوه بر تیزر، ویدئویی جداگانه از جلوه های خاص بصری این سریال را هم منتشر کنند و مخاطب اکشن دوست را به دیدن اثر، ترغیب کنند.

    ماجرای توزیع و حواشی

    تهیه کنندگان «عالیجناب» از ابتدا و با توجه به ساختار سریال که مرتبط با فضای انتخابات هست، قصد داشتند همزمان با برگزاری یکی از انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری، آن را توزیع کنند. در مرحله اول و همزمان با انتخابات مجلس، سریال از جهت فنی آماده پخش نشد و توزیع «عالیجناب» به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 موکول شد. در آن وقت هم به توصیه شرکت سینمایی و به علت جلوگیری از حواشی احتمالی، توزیع سریال باز هم به تعویق افتاد. پس از انتخابات هم عوامل «عالیجناب» ترجیح دادند با توجه به توزیع دو سریال پرطرفدار «شهرزاد 2» و «عاشقانه»، پخش آن را تا وقت آخر یافتن یکی از این دو سریال به تأخیر بیندازند تا اثرشان تحت الشعاع آن ها قرار نگیرد که تصمیم عاقلانه ای هم بود.

    نکته مثبت دیگر «عالیجناب»، دیسیپلین و دقت نظر عوامل است که به هیچ وجه حاضر نبودند توزیع را پیش از اتمام همه مراحل فنی شروع کنند و با این که سیناپس فصل دوم هم در هفت قسمت نوشته شده، ولی تولید این فصل تا مشخص شدن بازخورد های فصل اول شروع نخواهد شد. با این حال جهت سنجش عیار واقعی «عالیجناب» باید تا وقت توزیعش منتظر بمانیم.

    واژه های کلیدی: سریال | سیاسی | نمایش | سریالی | سینمایی | انتخابات | شبکه خانگی | انتخابات مجلس | انتخابات ریاست جمهوری

    یک مینی سریال ایرانیِ سیاسی و متفاوت , «عالیجناب»

    یک مینی سریال ایرانیِ سیاسی و متفاوت , «عالیجناب»


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار