عمومی زندگی سرگرمی خوابیدن عاشقانه عاشقانه

عمومی: زندگی سرگرمی خوابیدن عاشقانه عاشقانه سرگرمی هزار و یک شب عاشقانه ها

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی ، مرد دوست‌داشتنی&quot، سفرنامه نیویورکِ &quot

    سفر امسال رئیس‌جمهور به نیویورک در حالی انجام شد که ایرانیان عزادار شهادت جمعی از هموطنان در اتفاق تروریستی اهواز بودند. از طرفی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا

    ، مرد دوست‌داشتنی&quot، سفرنامه نیویورکِ &quot

    سفرنامه نیویورکِ "مرد دوست داشتنی"

    عبارات مهم : ایران

    سفر امسال مدیر جمهور به نیویورک در حالی انجام شد که ایرانیان عزادار شهادت جمعی از هموطنان در اتفاق تروریستی اهواز بودند. از طرفی دونالد ترامپ مدیر جمهور آمریکا در توئیتی روحانی را یک “مرد دوست داشتنی” خوانده و مدعی شده است بود که تقاضای دیدار با ایرانی ها را رد کرده هست. مدیر جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در حالی عازم آمریکا شد که تلاش داشت در دیدارها و صحبت های خود خروج آمریکا از برجام را محکوم کرده و از مواضع کشور عزیزمان ایران در روابط بین المللی خود قاطعانه دفاع کند.

    به گزارش ایسنا، صبح یک شنبه اول مهر (به وقت تهران) مدیر جمهور با حضور علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری، معاون اول مدیر جمهور و جمعی از معاونان و وزیران کابینه جهت شرکت در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی شرکت ملل متحد فرودگاه مهرآباد پایتخت کشور عزیزمان ایران را به مقصد نیویورک ترک کرد. روحانی پیش از ترک پایتخت کشور عزیزمان ایران در جمع خبرنگاران اهداف سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس مجمع عمومی شرکت ملل متحد را تشریح کرد.

    محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمود واعظی مدیر دفتر مدیر جمهور، مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر مدیر جمهور و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، مدیر جمهور را در این سفر همراهی می کردند.

    ، مرد دوست‌داشتنی&quot، سفرنامه نیویورکِ &quot

    حسن روحانی برنامه فشرده کاری خود را در سفر به نیویورک، از ساعت ۸ بامداد دوشنبه و با جلسه ای با شماری از مدیران رسانه های آمریکایی شروع کرد. گفت وگو با شبکه تلویزیونی “ان.بی.سی”، دیدار با مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول، مدیر جمهور کوبا و صحبت در اجلاس صلح جهت بزرگداشت نلسون ماندلا از جمله برنامه های صبح دوشنبه مدیر جمهور بود. این برنامه ها در عصر همان روز با دیدار مدیر کمیته بین المللی المپیک، مدیر جمهور بولیوی، مدیر اجرایی دولت افغانستان، مدیر جمهور ترکیه و در نهایت با شرکت در نشست جمعی از نخبگان سیاست خارجی آمریکا ادامه یافت.

    روز سه شنبه هم برنامه فشرده کاری مدیر جمهور، با گفت وگویی با شبکه های تلویزیونی “سی.ان.ان.” و “پی.بی.اس.” آمریکا شروع شد و بعد از آن نیز با حضور در مجمع عمومی شرکت ملل متحد، تازه ترین مواضع و نظر های کشور عزیزمان ایران را در ارتباط با پرسشها منطقه ای و بین المللی تشریح کرد. دیدار با نخست وزیران انگلستان، ارمنستان، بلژیک و نروژ و مدیر جمهور فرانسه و شرکت در نشست مشترکی با شماری از رهبران مسلمان آمریکا آخر بخش برنامه های روز سه شنبه روحانی بود.

    سفر امسال رئیس‌جمهور به نیویورک در حالی انجام شد که ایرانیان عزادار شهادت جمعی از هموطنان در اتفاق تروریستی اهواز بودند. از طرفی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا

    همچنین مدیر جمهور روز چهارشنبه با نخست وزیران مالزی، ژاپن و ایتالیا و مدیر جمهور سوئیس دیدار و گفت وگو کرد. روحانی عصر چهارشنبه با دبیر کل شرکت ملل متحد و مدیر جمهور ونزوئلا دیدار و در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

    رئیس دولت دوازدهم عصر یک شنبه (به وقت محلی) وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد و در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: سفر همچون سال های گذشته جهت شرکت در اجلاس مجمع عمومی شرکت ملل و ملاقات با بعضی سران کشورها انجام می شود و همچنین جلسات و مصاحبه هایی در حاشیه مجمع عمومی خواهیم داشت. نشانه ما این است که سیاست های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران نسبت به منطقه و دنیا را در مجامعی که پیش رو داریم، تبیین کنیم.

    وی با اشاره به اینکه حال و هوای امسال با سال های گذشته متفاوت هست، گفت: متاسفانه آمریکایی ها از بسیاری از تعهدات خودشان در سراسر دنیا سر باز زدند که از جمله آنها تعهداتی بوده که در برجام داشتند و امسال فرصتی است تا تخلفات و نقض مقررات بین المللی آنها بهتر تبیین شود.

    ، مرد دوست‌داشتنی&quot، سفرنامه نیویورکِ &quot

    اولین دیدار مدیر جمهور در نیویورک صبح دوشنبه با “جمعی از مدیران ارشد رسانه های آمریکایی” صورت گرفت که روحانی در این دیدار در پاسخ به پرسشی راجع به دیدار احتمالی با مدیر جمهور آمریکا، همانطور که میان رهبران کره شمالی و آمریکا بعد از یک سلسله لفاظی ها چنین دیداری انجام گرفت، عنوان کرد: تشبیه این دو مساله خیلی دقیق نیست. از سال گذشته تاکنون مدیر جمهور آمریکا از یک توافق بسیار مهم بدون هیچ علت خارج شده است و مردم کشور عزیزمان ایران را تحریم و ترساندن کرده است و این کارها بسادگی قابل چشم پوشی نیست. کره شمالی با ماجرای کشور عزیزمان ایران کاملا متفاوت است.

    وی ادامه داد: ترامپ در حقیقت چند اقدام بسیار نادرست را علیه کشور عزیزمان ایران و ملت کشور عزیزمان ایران انجام داده هست. او بی علت از توافق برجام خارج شده، ملت کشور عزیزمان ایران را بدون هیچ دلیلی تحریم و ترساندن کرده و در امور داخلی ما دخالت می کند. قبل از هر بحثی این کارها نادرست باید جبران شود.

    سفر امسال رئیس‌جمهور به نیویورک در حالی انجام شد که ایرانیان عزادار شهادت جمعی از هموطنان در اتفاق تروریستی اهواز بودند. از طرفی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا

    روحانی در پاسخ این پرسش که اگر اروپایی ها هم در عنوان برجام به آمریکا بپیوندند کشور عزیزمان ایران چه اقدامی انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: کشور عزیزمان ایران تاکنون به تعهدات خود به برجام پایبند بوده و اگر پنج کشور به تعهداتشان پایبند باشند می توانیم آن را حفظ کنیم و ولی اگر شرایط دیگری پیش بیاید، به طور طبیعی ما هم در آن شرایط تصمیم خود را اتخاذ می کنیم. توصیه بعدی این است که یک بار آمریکا، اروپا و دیگران با هم جهت چند سال کشور عزیزمان ایران را تحریم کردند و نتیجه را دیدند و در نهایت نیز پای میز مذاکره آمدند و این تجربه تلخ، جهت بار اول نیست و قبلا تکرار شده است است.

    وی در پاسخ به پرسشی راجع به نقش بعضی کشورها در اتفاق تروریستی اهواز تاکید کرد: در اهواز یک جنایت بزرگ تروریستی انجام شد و متاسفم که بعضی کشورها از عبارت حمله تروریستی امتناع می کنند و این بدان معنا است که نمی خواهند همه یکسان با همه تروریست ها در دنیا مبارزه کنیم.

    ، مرد دوست‌داشتنی&quot، سفرنامه نیویورکِ &quot

    رئیس جمهور افزود: در همان ساعت اولیه یک گروه تروریستی وابسته به بیگانگان مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفته و ما همان گروه را مسئول می دانیم و شواهد نیز تاکنون همین عنوان را تایید می کند و البته بررسی های ما در ابتدای راه هست. افراد مظنون دستگیر شده است و بازجویی ها ادامه می یابد تا دقیقا معلوم شود چه افراد و با چه وابستگی هایی این عملیات را انجام داده اند.

    روحانی با بیان اینکه آمریکایی ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون پیوسته از گروه های تروریستی ضدایرانی حمایت و پشتیبانی کرده اند، یادآور شد: آمریکایی ها در حوادث گذشته هم همواره حامی گروه های تروریستی بوده اند که علیه مردم کشور عزیزمان ایران تلاش کرده اند و گروهی از آن تروریست ها هم اکنون نیز در آمریکا فعالیت های سیاسی و تبلیغاتی می کنند. آمریکا نمی تواند نسبت به عملیات تروریستی که نقض همه مقررات بین الملل هست، بی تفاوت باشد.

    وی همچنین بیان کرد: یکی از مقام های آمریکا در روزهای اخیر و در پی اتفاق تروریستی اهواز حرف تکان دهنده ای زده و ضمن حمایت از ترور و تروریست ها، دولت کشور عزیزمان ایران را مسئول این ترور دانسته است! اگر ما این حرف را راجع به عاملان عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر بزنیم مردم آمریکا چگونه قضاوت خواهند کر؟ اگر اینطور باشد آیا می توان گفت هر اقدام تروریستی که در کشورهای اروپایی و سایر کشورها روی می دهد مسئولیتش با دولت هایی است که کشورشان قربانی تروریسم شده است اند؟

    پس از این دیدار در صبح دوشنبه مدیر جمهور در اجلاس “صلح جهت بزرگداشت نلسون ماندلا” که در مقر شرکت ملل متحد برگزار شد، شرکت کرد و در این اجلاس با تاکید بر اینکه درمان نژادپرستی، بیگانه هراسی، خشونت و نفرت پراکنی را باید در گفت وگو، مدارا و مردم سالاری جستجو نمود، اظهار کرد: این همان راهی است که ماندلا با دلیری به دولت مردان واقعی نشان داده است.

    وی همچنین گفت: این یک واقعیت تاریخی است که دولت مردان بزرگ به جای “دیوار”، “پل” می سازند. هر اندازه نژادپرستی، تبعیض نژادی و بیگانه هراسی ایجاد دیوار میان ملت ها را ساده می سازد، گفت وگو، مدارا و همزیستی مسالمت آمیز خمیرمایه بنای پل میان اختلافات و دودستگی ها هست. به جرات می توان گفت که نلسون ماندلا یکی از بزرگ مردان تاریخ معاصر بود که ایجاد صلح و دوستی را نه یک مصلحت بلکه ضرورتی قطعی می دانست.

    دیدارهای دوجانبه مدیر جمهور با مقامات متفاوت از همان صبح دوشنبه شروع شد. روحانی در نخستین دیدار خود با “کریستین مادلین اودته لاگارد” مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول عنوان کرد: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران علاقه مند است روابط خود را با نهادهای پولی جهانی از جمله صندوق بین المللی پول گسترش داده و از نظرات مشورتی این صندوق جهت پیشبرد برنامه های اقتصادی خود بهره بگیرد.

    وی با بیان اینکه مسئولیت مهم صندوق بین المللی پول حمایت از اعضایش در برابر تهاجم غیرقانونی و تحریم های بانکی و پولی هست، تاکید کرد:صندوق بین المللی پول باید نشان دهد که می تواند نقش خود را جهت ثبات اقتصادی یک عضو ایفا کند و امیدوارم در این عرصه گام مثبتی بردارد.

    خانم لاگارد هم در ابتدای این دیدار با ابراز تسلیت به ملت و دولت کشور عزیزمان ایران به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در اتفاق تروریستی اهواز گفت: ماموریت صندوق بین المللی پول، برقراری ثبات مالی و رشد اقتصادی در دنیا هست. این صندوق به همکاری خود با کشور عزیزمان ایران و ادامه وظایفش در این عرصه ادامه خواهد داد.

    روحانی صبح دوشنبه در دیدار با “میگل دیاز کانل” مدیر جمهور کوبا با اشاره به ضرورت تلاش در جهت توسعه و تقویت مناسبات و همکاری های کشور عزیزمان ایران و کوبا، گفت: باید از ظرفیت های موجود در دو کشور جهت رفاه زیاد دو ملت و توسعه مناسبات تهران-هاوانا بهره برداری کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به دنبال روابط توسعه یافته و صمیمی تر با کوبا هست، خاطرنشان کرد: همکاری های خوبی میان دو کشور در بخش های متفاوت از جمله فن آوری های دارویی و تولید واکسن وجود دارد که باید در جهت گسترش آنها تلاش کنیم.

    همچنین دیاز کانل در این دیدار با ابراز تسلیت و همدردی دولت و ملت کوبا با مردم کشور عزیزمان ایران جهت اتفاق حمله تروریستی اهواز، بر ضرورت تلاش جهت توسعه و تقویت روابط و همکاری های همه جانبه تهران-هاوانا تاکید کرد و گفت: توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران از اصول مهم کوبا در سیاست خارجی و توصیه اکید رهبر فقید این کشور فیدل کاسترو است.

    روز دوشنبه مدیر جمهور یک مصاحبه تلویزیونی هم انجام داد و در گفت وگویی با شبکه تلویزیونی “ان. بی. سی” آمریکا یادآور شد که برنامه ای جهت دیدار با ترامپ ندارد و اساسا مدیر جمهور آمریکا شرایطی را به وجود نیاورده که فضای چنین دیداری ایجاد شود.

    روحانی همچنین تاکید کرد: آمریکا ابتدا باید همان پلی را که با تهدید، تحریم و خروج از برجام تخریب کرده بسازد تا ما به شرایط اول برگردیم تا به این ترتیب فضای مناسبی ایجاد شود و دو کشور بتوانند جهت آینده خودشان برنامه ریزی کنند.

    وی در پاسخ این پرسش که آیا کشور عزیزمان ایران با وجود خروج آمریکا از برجام همچنان در این توافق باقی ماند، اظهار کرد: امید آمریکا این بود که با خروج این کشور از برجام، بلافاصله ما هم خارج شویم تا عنوان به شورای امنیت ارجاع داده شود و در ادامه راه، از طریق شرکت ملل کشور عزیزمان ایران تحریم شود، ولی آینده نگری های آقای ترامپ درست از آب در نیامد.

    رئیس دولت دوازدهم در پاسخ به سوالی راجع به میزان اثرگذاری تحریم ها بر اقتصاد کشور عزیزمان ایران خاطرنشان کرد: تحریم از یک سو فشار به مردم کشور ما بوده ولی از سوی دیگر زمینه صادرات بهتر شده است است و تولید ملی ما هم در بسیاری از زمینه ها حرکت بسیار خوبی را در دوران تحریم شروع کرده هست. همه تلاش آمریکا بر این است که مقررات تجارت بین المللی را زیر پا بگذارد و به کشورهای دیگر و شرکت ها فشار وارد کند که آنها علی رغم مقررات بین المللی با کشور عزیزمان ایران رابطه نداشته باشند.

    عصر دوشنبه هم دیدارهای مدیر جمهور در نیویورک ادامه یافت. روحانی در نخستین دیدار عصرگاهی خود با با “اوو مورالس” مدیر جمهور بولیوی دیدار و گفت وگو کرد و در این دیدار با بیان اینکه دو ملت کشور عزیزمان ایران و بولیوی اشتراکات، علائق و ارزش های نزدیکی با هم دارند، تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت دو ملت کشور عزیزمان ایران و بولیوی در مواجهه با مداخله ها و یکجانبه گرایی آمریکا حائز اهمیت هست. حفظ استقلال و عزت ملی جهت ملت کشور عزیزمان ایران اهمیت بسیار بالایی دارد.

    روحانی با بیان اینکه امروز منافع کشورهای مستقل زیاد ایجاب می کند تا در کنار هم در برابر زورگویی ها و مداخلات خارجی بوده و ایستادگی کنند، تاکید کرد: ملت کشور عزیزمان ایران همواره با قدرت در کنار دوستان خود ایستاده و از آنان در همه عرصه ها حمایت می کند.

    در این دیدار، مورالس با اشاره به همکاری های مثبت و پرفایده بخش های شخصی دو کشور در زمینه های متفاوت اقتصادی، علمی، بهداشتی، دارویی و غذایی خواستار گسترش همکاری های یکسان در بخش های گوناگون میان دو کشور شد.

    رئیس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران عصر دوشنبه و در حاشیه مجمع عمومی شرکت ملل متحد، در دیدار با “توماس باخ” مدیر کمیته بین المللی المپیک، با بیان اینکه ورزش جهت ما و همه ملت های دنیا اهمیت زیادی دارد، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر ورزش کشور عزیزمان ایران در سطوح عمومی و قهرمانی توسعه زیادی پیدا کرده است.

    وی با اشاره به اینکه کمیته ملی المپیک کشور عزیزمان ایران روابط و همکاری های خوبی با کمیته بین المللی المپیک دارد، تاکید کرد: با وجود استقلال فدراسیون ها از دولت، همواره حامی ورزش و ورزشکاران در کشورمان هستیم.

    همچنین باخ در این دیدار با جالب توجه دانستن پرچمداری کاروان ورزشی کشور عزیزمان ایران در بازی های آسیایی به وسیله یک بانوی ورزشکار، گفت: ورزش کشور عزیزمان ایران در سال های اخیر پیشرفت های شگرفی داشته و وقت های خوبی نیز جهت بانوان ایرانی در عرصه های متفاوت ورزشی به وجود آمده است.

    دیدار دیگر عصر دوشنبه مدیر جمهور با “عبدالله عبدالله” مدیر هیات اجرایی دولت افغانستان صورت گرفت که روحانی در این دیدار با بیان اینکه همه باید جهت ریشه کنی تروریسم در منطقه تلاش کنند، گفت: امنیت کشورهای منطقه و از جمله کشور عزیزمان ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده است و حضور بیگانگان در این منطقه به ضرر همه ما است.

    وی همچنین به اهمیت عنوان مواد مخدر و ضرورت مبارزه با آن اشاره و تاکید کرد: مواد مخدر خطری جهت مردم ما و شما و همه ملت های دنیا است و باید با همکاری با آن مبارزه شود آیا که آینده ملت ها را تباه می کند و بخش عمده ای از تامین مالی تروریسم از قاچاق مواد مخدر است.

    عبدالله هم در این دیدار مدیر هیات اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدار یادآور شد: کشور عزیزمان ایران هر لحظه در شرایط سخت در کنار ملت افغانستان بوده و هیچ وقت روابط خود را با افغانستان تحت الشعاع کشورهای ثالت قرار نداده است.

    اما حسن روحانی و “رجب طیب اردوغان” روسای جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و جمهوری ترکیه عصر دوشنبه در نیویورک راجع به بااهمیت ترین پرسشها دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، گفت وگو و تبادل نظر کردند. روحانی و اردوغان در این گفت وگو تاکید کردند که هیچ مانعی جهت گسترش و تعمیق همکاری های دو کشور وجود ندارد و تمام تلاش خود را جهت توسعه همه جانبه این همکاری ها در جهت منافع دو ملت، به کار می گیرند.

    در این دیدار مدیر جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران همکاری های کشور عزیزمان ایران و ترکیه و روسیه در عنوان سوریه را بسیار بااهمیت برشمرد و افزود: در زمینه سوریه کاملا آماده ایم در چارچوب روند سه جانبه با همکاری ترکیه، به حل مساله سوریه و به خاص ادلب کمک کنیم.

    همچنین اردوغان در این دیدار خواهان تقویت همکاری های تهران-آنکارا شد و تاکید کرد: جهت مقابله با تحریم ها، دست در دست و در کنار شما خواهیم بود.

    رئیس جمهور شامگاه دوشنبه هم با “نخبگان و صاحب نظران سیاست خارجی آمریکا”، دیدار مواضع و نظر های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در زمینه پرسشها و مباحث گوناگون منطقه ای و بین المللی را تبیین کرد.

    روحانی در این دیدار با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تعامل سازنده با دنیا را به عنوان سیاست خارجی خود در سال ۲۰۱۳ و به هنگام تشکیل دولت اعلام کرد و بر همان مبنا تاکنون عمل کرده هست، گفت: البته این تعامل نسبت به کشورهایی که سابقه بی اعتمادی با آنها مربوط به سال های طولانی بود، سخت تر و پیچیده تر بود. اعتماد در عرصه پرسشها بین المللی همواره موضوعی نسبی است و هیچگاه نمی توان به اعتماد صد در صدی دست یافت ولی می توانیم با اعتماد نسبی بین دو کشور دیالوگ برقرار کنیم.

    وی همچنین برجام را آزمایش مهم تاریخی جهت همگان دانست و با بیان اینکه این عنوان در تاریخ روابط کشور عزیزمان ایران و آمریکا باقی خواهد ماند، یادآور شد: براساس ۱۲ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، کشور عزیزمان ایران به تمامی تعهداتش به طور صد در صدی عمل کرده است و این در شرایطی است که طرف های برابر چه آمریکا و چه دیگر کشورها به طور صد در صد به تعهداتشان پایبند نبودند، در حالی که در توافق آمده است که اگر طرف برابر در اجرای تعهدات خود کوتاهی کند، کشور عزیزمان ایران هم می تواند به همان میزان کم تر به تعهدات خود عمل نماید، ولی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به خاطر تقویت اعتماد در افکار عمومی از این حق خود استفاده نکرد.

    رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت تازه در آمریکا شرایط جدیدی به وجود آمده هست، گفت: آمریکا بدون هیچ علت و منطقی از تعهد خود خارج شد و این به معنای آن بود که پل ویران شده است ای که سال ها میان دو کشور وجود داشت و در حال ترمیم بود، دوباره به سمت ویرانی رفت. خروج آمریکا از برجام یک وقت سوزی بزرگ در تاریخ روابط دو کشور بود. آمریکا کشوری مهم در دنیا و کشور عزیزمان ایران کشوری تأثیرگذار در منطقه حساس خاورمیانه است و می توانستیم با ایجاد ارتباط و اعتماد بین دو طرف گام های خوبی را برداریم.

    روحانی با اشاره به اینکه ممکن است دولت فعلی آمریکا تصور کند با اعمال فشار علیه کشور عزیزمان ایران می تواند در جهت سرنگونی دولت کشور عزیزمان ایران گام بردارد، تصریح کرد: قطعاً این تصور اشتباه است و بی تردید دولت آمریکا راه غلطی را گزینش کرده است و آینده روشنی را جهت آنها متصور نخواهیم بود.

    اما صحبت مدیر جمهور در نشست سالیانه مجمع عمومی شرکت ملل صبح سه شنبه به وقت محلی انجام شد. روحانی در نطق خود، کشور عزیزمان ایران را نه بر اساس سیاست که در فرهنگ و تمدن خود یک امپراتوری خواند و خطاب به سران کشورهای دنیا تاکید کرد: جهان، دوستی بهتر از کشور عزیزمان ایران نخواهد داشت، اگر صلح، آرزوی بزرگ شماست.

    وی با تاکید بر اینکه نه جنگ، نه تحریم؛ نه تهدید، نه زورگویی؛ فقط وفای به عهد و عمل به قانون، اظهار کرد: شرکت ملل یکی از ادارات دولت آمریکا نیست و نباید اجازه دهد که مصوباتش، گروگان بازی های انتخاباتی و تبلیغاتی بعضی از اعضا گردد.

    اهم بیانات مدیر جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در این سخنران به شرح زیر بود:

    -ایجاد منافع و امنیت دنیا با کمترین هزینه، در سایه هماهنگی و همکاری کشورها امکان پذیر است.

    -مقابله با چندجانبه گرایی، نه نشانه قدرت بازو که علامت ضعفِ اندیشه است.

    -با چه معیاری می توانیم با دولت بدعهد آمریکا، عهد جدیدی ببندیم؟

    -سازمان ملل متحد نباید اجازه دهد مصوباتش، گروگان بازی های انتخاباتی و تبلیغاتی بعضی از اعضا گردد.

    -درک ایالات متحده آمریکا از روابط بین الملل، اقتدارگرایانه است.

    -سیاست ایران؛ تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض، ترساندن در برابر تهدید.

    -نه جنگ، نه تحریم؛ نه تهدید، نه زورگویی؛ فقط وفای به عهد و عمل به قانون.

    -اقدامات غیرانسانی در یمن، مصداق بارز جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است.

    -اصلی ترین بحران خاورمیانه، بی تردید مسأله فلسطین هست؛ گذشت وقت نباید و نمی تواند موجب توجیه اشغالگری باشد.

    -با هرگونه تلاش جهت اِخلال در خلیج فارس و تنگه هرمز، مقابله خواهیم کرد.

    -ایران نه بر اساس سیاست، که در فرهنگ و تمدن خود یک امپراتوری است.

    -دولت های اقتدارگرا دشمن های صلح و پدران جنگ هستند.

    -تحریم و تکفیر دو روی یک سکه است.

    پس از این نطق، مدیر جمهور صبح سه شنبه گفت وگویی با “کریستین امانپور” مجری شبکه های تلویزیونی “سی.ان.ان و “پی.بی.سی.” آمریکا داشت و در تصویر العمل به توئیت ترامپ، گفت: به جای حرف، صداقت و جدیت مورد نیاز هست؛ او دو سال پیگیر دیدار هست. این ملاقات باید زمانی انجام شود که واقعا به نفع دو ملت و دو کشور باشد.

    روحانی در این مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نظرتان راجع به توئیت مدیر جمهور آمریکا که گفته علیرغم درخواست های متعدد برنامه ای جهت دیدار با جنابعالی ندارد و گفته که شاید در آینده چنین چیزی میسر شود و این توئیت را با گفتن این که شما یک آدم دوست داشتنی هستید تکمیل کرده، چیست و آیا برنامه ای جهت دیدار با ترامپ دارید؟ گفت: هیچ موقع نه امسال و سال گذشته هیچ درخواستی جهت ملاقات با مدیر جمهور آمریکا نداشتیم. البته در سال گذشته و از طرف مقامات آمریکایی هشت بار جهت ملاقات درخواست شد و من این ملاقات را مناسب نمی دیدم و همین الان هم این ملاقات را مناسب نمی بینم آیا که اعتقاد دارم ملاقات باید در زمانی صورت بگیرد که بافایده بوده و به نفع هر دو کشور باشد. ولی در شرایط فعلی دیدار و گفت وگو را نه مناسب می دانم و نه مفید. از خود ایشان باید بپرسید چه کسی درخواست کرده است.

    وی در پاسخ به این پرسش مجری که گفت ترامپ دوست دارد با رهبران متفاوت تماس بگیرد؛ توئیت او که گفته مطمئنم ایشان یعنی جناب عالی، مرد خیلی دوست داشتنی هستید را چگونه ارزیابی می کنید؟ خاطرنشان کرد: آنچه جهت من مهم هست، این است که رهبران دو کشور در پی منافع یکسان بوده و گفتاری داشته باشند و قدم هایی عملی را بردارند که در نهایت پیچیدگی هایی که در روابط دو کشور در طول دهه های گذشته بوده کم شود. اگر این نشانه را دنبال کنیم، مناسب است ولی شکل گفتاری و عبارت و لفاظی ما را به جایی نمی رساند.

    رئیس جمهور عصر سه شنبه در دیدار زن “ارنا سولبرگ” نخست وزیر نروژ، خروج دولت آمریکا از توافق برجام را غیرقانونی و نقض پیمان و قطعنامه شورای امنیت برشمرد و گفت: مسئله کنونی صرفا مربوط به کشور عزیزمان ایران و آمریکا نیست آیا که دولت کنونی آمریکا در برابر قطعنامه شورای امنیت که به اتفاق آراء و از جمله رای مثبت خود این کشور تصویب شده، ایستاده و آن را نقض کرده است.

    روحانی در این دیدار تاکید کرد که کشور عزیزمان ایران از گسترش و توسعه روابط اقتصادی، علمی و فن آوری با نروژ استقبال می کند و بر نقش اروپا در حفظ برجام به عنوان تامین کننده صلح و امنیت دنیا تاکید کرد.

    سولبرگ هم در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورش مصمم به توسعه و گسترش همکاری های خود با کشور عزیزمان ایران هست، گفت: امیدوارم همگان بتوانیم از برجام به عنوان مبنای توسعه مناسبات استفاده کنیم.

    همچنین عصر سه شنبه مدیر جمهور با “نیکول پاشینیان” نخست وزیر ارمنستان دیدار و تاکید کرد که جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران همواره به دنبال روابط دوستانه با همسایگان و از جمله ارمنستان است.

    روحانی با بیان اینکه در مورد سواپ انرژی، کشور عزیزمان ایران آماده همکاری با ارمنستان هست، اظهار کرد: ظرفیت های گسترده در دو کشور، ایجاب می کند که روابط اقتصادی همپای روابط سیاسی ارتقاء یابد. ما جهت ارتباط با دریای سیاه از طریق ارمنستان و گرجستان اهمیت قائل هستیم و کریدور جنوب و شمال در این راستا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و پایتخت کشور عزیزمان ایران از نظر خدمات فنی و مهندسی آماده تکمیل این کریدور و شاهراه است.

    پاشینیان هم در این دیدار با ابراز تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از ایرانیان در حمله تروریستی در اهواز گفت: آماده توسعه روابط با جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران هستیم و باید از تمام ظرفیت ها در مسیر توسعه این همکاری ها و ایجاد جهش در روابط به خاص در حوزه اقتصادی بهره گرفت.

    عصر سه شنبه مدیر جمهور در دیدار “شارل میشل” نخست وزیر بلژیک، روابط تهران-بروکسل را رو به توسعه خواند و با اشاره به نقش برجام در تقویت و تعمیق این روابط، تاکید کرد: حفظ برجام مسئولیت سنگین و یکسان همه ما است و اتحادیه اروپا در برابر یک امتحان بزرگ نه صرفا در برابر کشور عزیزمان ایران بلکه در برابر دنیا واقع شده است است و همگان در انتظار عمل اروپا به تعهداتش هستند.

    روحانی با تاکید بر اینکه فشارها علیه ایران، آمریکا را به اهدافش نمی رساند، گفت: حفظ برجام مسئولیت بین المللی است و کشورها باید نقش خود را در پرسشها جهانی درست ایفا کنند و نقش اتحادیه به عنوان سیاسی و اقتصادی در این عرصه، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

    همچنین میشل در این دیدار با تاکید بر عزم کشورش جهت توسعه و تعمیق همکاری ها با کشور عزیزمان ایران گفت: بلژیک طرفدار چندجانبه گرایی است و از هیچ تلاشی جهت حفظ برجام دریغ نکرده و امیدواریم مفاد توافق برجام به طور کامل محقق شود.

    دیدار دیگر عصر سه شنبه مدیر جمهور که از دیدارهای مهم او به حساب می آمد در حاشیه مجمع عمومی شرکت ملل متحد با “امانوئل مکرون” مدیر جمهور فرانسه صورت گرفت. در این دیدار رؤسای جمهور کشور عزیزمان ایران و فرانسه با اشاره به ضرورت حفظ و تقویت برجام به عنوان توافقی بین المللی، بر توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تهران-پاریس تاکید کردند.

    رؤسای جمهور کشور عزیزمان ایران و فرانسه با تاکید بر ضرورت تلاش در جهت توسعه روابط و همکاری های دو کشور در بخش های متفاوت از جمله تجاری، اقتصادی، تبادلات مالی و انرژی، افزودند که مانعی در مسیر گسترش و تعمیق همکاری های دو کشور وجود ندارد و مسئولان باید در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.

    روحانی در این دیدار خروج یک جانبه آمریکا از توافق بین المللی برجام را خلاف مقررات و اقدامی غیرقانونی دانست و بر اهتمام جامعه جهانی جهت مقابله با یک جانبه گرایی و حفظ برجام تاکید کرد.

    مکرون هم در این دیدار ضمن تسلیت کشته شدن جمعی از مردم کشور عزیزمان ایران در اتفاق تروریستی اهواز با اشاره به ضرورت حفظ برجام، بر تلاش فرانسه در این راستا تاکید کرد و تعامل و گفت وگو با کشور عزیزمان ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه را در مسیر مبارزه با تروریسم جهانی مهم دانست و افزود: باید تلاش کنیم با گسترش همکاری ها در برابر تروریسم و یک جانبه گرایی در دنیا بایستیم.

    دیدار مهم دیگر مدیر جمهور شامگاه سه شنبه با زن “ترزا می” نخست وزیر انگلیس صورت گرفت. روحانی در این دیدار با اشاره به اینکه امروز بااهمیت ترین عنوان در روابط کشور عزیزمان ایران و اروپا تلاش یکسان جهت استحکام و اجرای برجام هست، گفت: خوشبختانه طرفین مصمم به حفظ و ادامه این توافق بین المللی بوده و در این راستا مواضع سیاسی قاطعی را اتخاذ کرده اند.

    رئیس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در دیدار، با اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از توافق بین المللی برجام، این اقدام را موجب تعجب و مخالفت جامعه جهانی دانست و اظهار کرد: باید تلاش کنیم با توسعه همکاری ها و مشورت ها به چارچوب عملی مناسب جهت حفظ و اجرای کامل این توافق به خاص در بخش های اقتصادی دست پیدا کنیم.

    وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران بر اساس گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی به تمامی تعهدات خود در برجام پایبند بوده و به آنها عمل کرده است عنوان کرد: در توافقات چندجانبه باید عمل به تعهدات از سوی طرفین تعادل و توازن داشته باشد.

    “می” هم در این دیدار با تسلیت اتفاق تروریستی اهواز، گفت: انگلیس تروریسم را در تمامی ابعاد آن محکوم کرده و مبارزه با آن را حائز اهمیت می داند.

    یکی دیگر از صحبت های مدیر جمهور در سفر به نیویورک سه شنبه و در دیدار جمعی از رهبران جوامع مسلمان در ایالات متحده آمریکا انجام شد. روحانی در سخنان خود وظیفه و مسئولیت رهبران دینی در تبیین و تشریح فرهنگ واقعی اسلام را در عصر کنونی بسیار سنگین برشمرد و تاکید کرد: مسلمانان باید در هر نقطه ای از دنیا که زندگی می کنند، با اخلاق، واکنش‌ها درست، وفای به عهد و صداقت خود، اسلام را در عمل تبلیغ کنند.

    وی افزود: امروز وظیفه همه ما است که به نسل جوان یاری برسانیم و باید فرهنگ واقعی اسلام را جهت آنان تشریح و تبیین و با زبان و عمل درست خود اسلام را تبلیغ کنیم.

    روحانی تروریسم تکفیری را بزرگ ترین خطر جهت صورت رحمانی اسلام برشمرد و تصریح کرد: جنایت داعش تنها کشتن آدم ها نبوده و نیست. تروریست های داعشی با عملکرد خود تنها به مردم منطقه ظلم نکردند بلکه اعتقاد ملت ها به اسلام و دین را نیز سر بریدند.

    دیدارهای چهارشنبه مدیر جمهور صبح این روز با دیدار “ماهاتیر محمد” نخست وزیر مالزی شروع شد. روحانی در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه کشور عزیزمان ایران و مالزی، بر توسعه و تعمیق همه جانبه مناسبات و همکاری های تهران-کوآلالامپور در جهت منافع دو ملت تاکید کرد.

    وی با بیان اینکه در دهه های اخیر قدم های خوبی در روابط دو کشور در بخش های متفاوت از جمله سرمایه گذاری مشترک، انرژی و همکاری های علمی و دانشگاهی و تبادل دانشجو برداشته شده است هست، افزود: باید تلاش کنیم تا مناسبات و همکاری های خود را در دیگر زمینه ها مانند روابط تجاری و اقتصادی، ارتباطات، راه آهن و بنادر، کشاورزی و صنعت بیش از گذشته تقویت کرده و زیاد کردن دهیم.

    محمد هم در این دیدار با اشاره به روابط و همکاری های مثبت و رو به توسعه دو کشور در بخش های متفاوت و نزدیکی دو ملت با هم، بر تلاش جهت توسعه و تقویت مناسبات فی مابین به خاص در زمینه تجاری و سرمایه گذاری تاکید کرد.

    روز چهارشنبه همچنین مدیر جمهور با “آلن برسه” مدیر جمهور سوئیس دیدار و تاکید کرد: حمایت کشورهای دنیا از حفظ و استمرار برجام تنها حمایت از کشور عزیزمان ایران نیست، بلکه حمایت از توافق مورد تایید شورای امنیت و صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه است و همه باید در این راستا تلاش کنند.

    روحانی اهتمام و جدیت مسئولان دو کشور در توسعه روابط و همکاری های بانکی را عاملی مهم در گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی فی مابین دانست و افزود: خوشبختانه کشورهای اروپایی در بیانیه نشست اخیر خود تاکید کرده اند که باید مکانیزم مالی مناسب جهت ادامه و توسعه همکاری ها با کشور عزیزمان ایران را اتخاذ کنند که باید در این راستا تلاش های مضاعفی انجام شود.

    در این دیدار، برسه هم با تجلیل از درایت و تصویر العمل هوشمندانه کشور عزیزمان ایران در تصویر العمل به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و با تاکید بر اینکه کشور عزیزمان ایران به تعهدات خود به طور کامل پایبند بوده هست، یادآور شد: برجام تنها توافق میان چند کشور نبود، بلکه قطعنامه شورای امنیت هم ضامن آن است و وظیفه داریم بعد از خروج آمریکا از حقوق کشور عزیزمان ایران حمایت کنیم.

    همچنین مدیر جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و “شینزو آبه ” نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه در دیدار با یکدیگر راجع به بااهمیت ترین پرسشها دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند. روحانی در این دیدار با اشاره به نقش مهم ژاپن در سطح منطقه و جهان، گفت: روابط با ژاپن به عنوان کشوری دوست، جهت کشور عزیزمان ایران اهمیت دارد و ملت ما احترام خاصی جهت ژاپن قائل است و پشتیبان روابط نزدیک با این کشور دوست هستند.

    رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد که کشور عزیزمان ایران از حضور و همکاری سرمایه گذاران ژاپنی در پیشبرد طرح های انرژی و توسعه بندر چابهار استقبال می کند.

    آبه هم در این دیدار با اشاره به اینکه دو کشور سال آینده، نودمین سالگرد روابط خود را مراسم خوش حالی می گیرند، گفت: روابط دو طرف سنتی و دوستانه است و منابع غنی طبیعی و نیروهای تحصیل کرده ایرانی جایگاه این کشور را ارتقاء بخشیده و ژاپن خواهان نقش برجسته تر کشور عزیزمان ایران در عرصه جهانی است.

    دیگر دیدار چهارشنبه مدیر جمهور با “جوزپه کنته” نخست وزیر ایتالیا صورت گرفت. در این دیدار روحانی با بیان اینکه روابط کشور عزیزمان ایران با ایتالیا همواره خوب و دوستانه بوده هست، تصریح کرد: ایتالیا اکنون بزرگ ترین شریک تجاری کشور عزیزمان ایران در اروپا است و مطمئنم می توانیم روابط اقتصادی و تجاری را بیش از پیش توسعه دهیم.

    وی با اشاره به توافقات گسترده میان دو کشور، تاکید کرد: اجرای کامل این توافقات تحول بزرگی در روابط ما به وجود می آورد و مقام های مسئول در دو کشور باید در جهت اجرای این توافقات بیش از پیش تلاش کنند.

    کنته هم در این دیدار گفت: ایتالیا آماده است سطح همکاری های خود با کشور عزیزمان ایران را ارتقاء بخشد و علیرغم مشکلاتی که آمریکا جهت اجرای برجام ایجاد کرده، ما هرگز اجازه نمی دهیم که رابطه تهران-رم به هر دلیلی تضعیف شود.

    اما ظهر چهارشنبه به وقت محلی مدیر جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در نشست خبری با رسانه های خارجی در نیویورک، دستاوردهای سفر به مقر شرکت ملل متحد و نظر های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران راجع به پرسشها و مباحث گوناگون منطقه ای و بین المللی را تبیین کرد.

    روحانی با بیان اینکه بااهمیت ترین عنوان در پرسشها منطقه ای و بین المللی در یک سال گذشته خروج یک جانبه و غیرقانونی آمریکا از توافق چندجانبه و مورد تایید شرکت ملل متحد بود، اظهار کرد: در مجمع عمومی شرکت ملل متحد اکثریت قاطع رهبران کشورهای دنیا از برجام به عنوان دستاورد دیپلماسی حمایت کردند.

    وی با اشاره به اینکه آمریکا در اقدام خود علیه کشور عزیزمان ایران تنها مانده و خروج آنها از برجام امروز مورد تایید کشورهای دنیا نبوده و به جز چند کشور معدود همگان این اقدام را اشتباه بزرگی سیاسی می دانند، افزود: جلسه شورای امنیت هم که به گونه ای غیرمعمول به وسیله ترامپ برگزار شد و قصد داشت با عنوان کشور عزیزمان ایران این جلسه را برگزار کند، با مخالفت اعضاء، راجع به عنوان عدم اشاعه برگزار شد.

    رئیس دولت دوازدهم ادامه داد: در این جلسه نیز روشن شد که آمریکا تنهاست و همه کشورها از برجام حمایت کرده و با لحن مستقیم یا غیرمستقیم اقدام آمریکا را نادرست دانستند.

    اما دیدارهای مدیر جمهور عصر چهارشنبه هم ادامه پیدا کرد و روحانی در دیدار “آنتونیو گوترش” دبیر کل شرکت ملل متحد در نیویورک، مواضع دبیر کل شرکت ملل متحد راجع به حفظ برجام را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شرکت ملل متحد باید به وظیفه خود در جهت استحکام قوانین بین المللی به گونه ای عمل کند که هیچ کشوری نتواند به تشخیص خود با تعهدات بین المللی، به خاص قطعنامه های شورای امنیت مقابله کند.

    روحانی بر ضرورت تلاش و اهتمام جامعه جهانی در جهت حفظ برجام به عنوان توافقی بین المللی و عمل به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید و اعلام مواضع صریح از سوی شرکت ملل متحد در این زمینه را حائز اهمیت عنوان کرد.

    گوترش هم در این دیدار با تقدیر از مواضع سازنده کشور عزیزمان ایران در تصویر العمل به تصمیم دولت آمریکا در خروج از برجام، گفت: برجام به عنوان توافق بین المللی و مورد تایید شرکت ملل و شورای امنیت باید به طور کامل اجرا شود و تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران هرگز مورد تایید و در چارچوب تصمیمات شرکت ملل نیست.

    آخرین دیدار مدیر جمهور در سفر به نیویورک عصر چهارشنبه با “نیکولاس مادورو” مدیر جمهور ونزوئلا صورت گرفت که روحانی در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور، گفت: مردم کشور عزیزمان ایران و ونزوئلا به طور مداوم مورد تهاجم و تحریم آمریکا قرار داشته اند.

    وی همچنین تاکید کرد: امروز بزرگ ترین وظیفه مسئولان کشور عزیزمان ایران و ونزوئلا تلاش مضاعف جهت توسعه همکاری ها در جهت منافع مردم و توانمند کردن اقتصاد دو کشور است.

    در این دیدار مادورو هم با اشاره به اینکه امروز در دورانی قرار داریم که در آن استکبار و زیاده خواهی معنا ندارد و باید در برابر آنها بایستیم، گفت: توسعه مناسبات و همکاری های همه جانبه میان کشورهای مستقل مانند کشور عزیزمان ایران و ونزوئلا موجب شکست دشمن های و به نفع دو ملت خواهد بود.

    رئیس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی و بعد از شرکت در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی شرکت ملل متحد، نیویورک را به مقصد پایتخت کشور عزیزمان ایران کرد. روحانی ظهر پنج شنبه به وقت پایتخت کشور عزیزمان ایران وارد پایتخت کشور عزیزمان ایران شد. وی در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول مدیر جمهور مورد استقبال رسمی قرار گرفت. در مراسم استقبال رسمی از مدیر جمهور، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، جمعی از وزرا و معاونان مدیر جمهور حضور داشتند.

    روحانی در بدو ورود به پایتخت کشور عزیزمان ایران و در جمع خبرنگاران راجع به دستاوردهای سفر به نیویورک و حضور در هفتاد سومین مجمع عمومی شرکت ملل متحد گفت: این سفر سه روزه عمدتا جهت شرکت در اجلاس مجمع عمومی و بیان مواضع و رویکردهای جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در یک اجتماع بین المللی بود.

    وی همچنین اظهار کرد: حضور در مجمع عمومی شرکت ملل در مجموع فرصتی بود که هم مواضع کشورمان را جهت دنیا تا حد امکان تبیین کنیم و هم با بسیاری از کشورها در این وقت راجع به روابط دوجانبه صحبت کردیم. مهم این است که امروز در جهان، جز یکی دو کشور هیچ کس پشت سر آمریکا نیست و یک انزوای تاریخی و سیاسی کم نظیر جهت آمریکا هست.

    رئیس جمهور اضافه کرد: بااهمیت ترین مساله ای که به نظرم امسال در مجمع عمومی بارز و مشهود بود، هم در رسانه ها می دیدیم و هم رهبران کشورها بیان می کردند، حقانیت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و ملت کشور عزیزمان ایران و زورگویی آمریکا بود. این توصیه مهم بود که آمریکا مسیر یک جانبه گرایی را اتخاذ کرده و به نهادها و شرکت ها و مقررات بین المللی بی اعتنا است.

    وی با بیان اینکه این موضوعی نبود که ما تنها بگوییم بلکه دیگران هم با لحن های متفاوت بیان می کردند، تصریح کرد: برخورد آمریکا با دیوان بین المللی کیفری، شورای حقوق بشر، یونسکو و با مجموعه قراردادهای تجاری که با کشورهای متفاوت داشتند و از جمله خروج یک جانبه و نادرست از برجام همه مطرح بود.

    روحانی همچنین تاکید کرد: به نظرم آمریکایی ها از این مجمع عمومی هیچ دستاوردی نداشتند و حتی هنگامی که آقای ترامپ صحبت می کرد، هنگامی که اول صحبت اش خیلی از دولت دو ساله اش تعریف کرد، همه سالن خندیدند و همه رسانه ها گفتند سران دنیا به آقای ترامپ خندیدند و رسانه های آمریکایی این را تحقیر دولت و ملت آمریکا تلقی کردند.

    رئیس جمهور در آخر خاطرنشان کرد: توانستیم مواضع خودمان را به صراحت تبیین کنیم که این مواضع، مواضع رهبری نظام، ملت کشور عزیزمان ایران و مواضع کل نظام هست. در این داستان در چارچوب مقررات بین المللی و قانون عمل کردیم و آنها قانون را زیر پا گذاشتند. جالب است کسی سران کشورها را در شورای امنیت دعوت می کند که خودش مصوبه شورای امنیت را زیر پا گذاشته است.

    واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | آمریکا | ایرانی | آمریکایی | ایرانیان | حسن روحانی | رئیس جمهور | رئیس جمهور | مقامات آمریکا | رسانه های آمریکا


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار